• zadzwoń do nas
    58 345 65 55
  • email
    autoexpert24@poczta.fm

Najczęstsze pytania

Przyciemniane szyby w aucie to nie tylko domena samorządowców, celebrytów czy po prostu osób, które mają coś do ukrycia. Dzisiaj coraz więcej kierowców decyduje się na stylistyczną modyfikację swojego pojazdu. Jest to zabieg niedrogi, a wyraźnie wpływający na estetykę samochodu. Są samochody które bez przyciemnionych szyb wyglądają mniej poważnie, optycznie mają inne gabaryty, często niekorzystne. Jedną z grup naszych klientów są osoby które są estetami i lubią jak ich auto ładnie wygląda.

przyciemnianie szyb Gdańsk

Dużą grupą naszych klientów są kierowcy posiadający małe dzieci. Oklejona szyba robi się bardziej bezpieczna. W razie uderzenia, szyba trzyma się folii, małe kawałki szkła nie okaleczą pasażerów, dzięki temu auto staje się bezpieczne. W słoneczne dni do 70 % ogranicza nagrzewanie się wnętrza pojazdu.

Sporo klientów przyciemniających szyby w swoich autach są właścicielami firm budowlanych, lub innych, które przewożą drogie przedmioty w swoich pojazdach. Ciemne szyby, działające porównywalnie do lustra weneckiego, zdecydowanie zwiększają ochronę narzędzi, towaru przed kradzieżą.

Szyby przyciemniają również osoby, które najzwyczajniej pragną poczuć się nieco anonimowo. Każdy z nas lubi mieć trochę prywatności w swoim pojeździe. Zauważyliśmy że więkrzość naszych klientów przy zmianie auta w pierwszej kolejności przyciemniają szyby, bo przyzwyczaja się do dobrego…

Ile to kosztuje?

Tak naprawdę rozpiętość cen jest dosyć duża. Wszystko zależy od liczby oklejanych szyb, typu pojazdu, stopnia trudności. Wielkości i krzywizny tylnej szyby oraz oczywiście jakości folii.

przyciemnianie szyb

Ceny wahają się od 400 do 1000 zł. Przykładowo, zlecając specjalistom przyciemnienie szyb w VW Passacie w wersji kombi zapłacimy około 550 zł na najwyższej jakości folii 3Mz 5 letnią gwarancją. A za auto typu bus z wieloma szybami koszt ten będzie większy.

Rożnica w cenach innych warsztatów:
Nie zalecamy wyboru tanich „fachowców”, bo – jak zwykle to bywa – możemy stracić więcej niż zyskać. Oczywiście, tego typu operację możemy wykonać również samodzielnie, w zaciszu własnego garażu. Odradzamy jednak. Nieprofesjonalne nałożenie folii często kończy się wysypem bąbli czy „zmarszczkami” na powłoce. Przyciemnianie szyb nie jest rzemiosłem łatwym, zatem o oszpecenia auta nietrudno. Jak mawiają eksperci: 80 proc. sukcesu to kompetentny montaż.

Żeby nauczyć się przyciemniania szyb, trzeba przejść szkolenia, mieć predyspozycje takie jak np. cierpliwość, dokładność oraz mieć ogromną praktykę co wiąże się ze sporym nakładem pieniężnym. Każdy aplikator folii za nim nauczył się swojego fachu zmarnował materiału na kilkanaście tysięcy złotych….

 

Proces przyciemniania szyb jest dość skomplikowany. Oprócz doświadczenia i metody przyciemniania szyb, bardzo istotnym elementem montażu folii jest zachowanie czystości, pod folią wszystko widać, nawet najmniejszy pyłek kurzu.

Nowoczesne auta często wyróżniają się nietuzinkowymi liniami karoserii. Dlatego też cenę usługi mogą windować skomplikowane kształty tylnej szyby. Jest kilka modeli aut które nawet bardzo doświadczonym aplikatorom sprawiają wiele problemów i są bardzo czasochłonne.

Jaki odcień folii wybrać?

Zdecydowaliśmy się na oklejenie szyb naszego pojazdu, teraz pora na wybór odpowiedniej folii. Głównymi parametrami charakteryzującymi folię są: przepustowość światła, stopień przyciemnienia, poziom odbicia i kolor. Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na poziom przepuszczalności światła.

Bardzo często firmy specjalizujące się przyciemnianiem szyb oferują nam 5 stopni przyciemnienia: 50, 70, 80, 88 i 95 proc. Dodajmy, że cena nie jest zależna od poziomu przezierności. Dla bardziej wymagających klientów, istnieje możliwość zamontowania folii o niespotykanych kolorach: czerwonym, zielonym, niebieskim czy żółtym.

Z doświadczenia najczęściej aplikujemy folię taka jaka jest stosowana w fabrycznej wersji przyciemnienia szyb w danym modelu auta. Jest to taki odcień, że w słoneczny dzień w środku widać delikatne zarysy wnętrza jednak po zmroku nie widać środka.

Czy jest alternatywa dla folii?

Tylko teoretycznie alternatywą dla folii jest metoda piecowa, którą stosuje się przy szybach aut zjeżdżających z taśm produkcyjnych w fabrykach. To bardzo czasochłonna i kosztowna operacja, która polega na metalizacji szkła tlenkami tytanu. W Polsce może są pojedyncze firmy które to robią ale nie dla detalicznego klienta ponieważ jest to nie opłacalne. Kierowcy wybierają folię, która w porównaniu do przyciemniania piecowego jest zabiegiem odwracalnym. Folię w dowolnym momencie możemy usunąć.

Czy folie można łatwo zarysować?

Nie, nasze folie posiadają specjalną warstwę akrylową przeciwko zarysowaniom (HC – hard coating).

Czy podgrzewanie tylnej szyby nie uszkodzi folii?

Folie samochodowe nie wpływają negatywnie na ogrzewanie tylnej szyby. Wręcz przeciwnie, folia utwardzi się szybciej dodatkowo ochroni paski podgrzewania przez nieumyślnym uszkodzeniem..

Odwieczne pytanie o kropeczki wokół szyb:

 

Jak wiemy często po przyciemnieniu szyb widać taką obramówkę wokół szyby.

Jest to tak zwana frita – czyli czarna emaliowana taśma. Główną jej funkcją jest ochrona kleju, dzięki któremu szyba trzyma się na swoim miejscu, przed ciepłem oraz promieniowaniem ultrafioletowym. Dodatkowo służy ona również do zamaskowania owego kleju. Kropki dają z kolei płynne przejście między całkowicie czarnym obszarem (brzegi), a jasną płaszczyzną szyby.

Staramy się na tyle zmatowić tą warstwę aby folia się wkleiła w te „kropeczki” w jednych samochodach widoczna jest bardziej w drugich mniej. Niemniej staramy się ten efekt zredukować do minimum.

Najczęstsze pytanie zostawiamy na koniec..

Czy można przyciemnić szyby boczne oraz czołową? 

Możemy wszystko, w końcu to nasz samochód.  Ale musimy pamiętać o tym że nie będzie on już spełniał wymogów przepisów o dopuszczeniu do ruchu drogowego. Krótko mówiąc nie przejdzie przeglądu technicznego a policjant może zabrać nam dowód rejestracyjny.  Jest kilka marek samochodów, które nie mają fabrycznie przyciemnionych szyb przednich, możemy wtedy wkleić folię przezroczystą w celach bezpieczeństwa, oraz żeby odbijała promienie słoneczne. Wkrótce będziemy posiadali urządzenie dzięki któremu będziemy mogli stwierdzić dokładnie jaką folię możemy wybrać żeby mieścić się w przepisach.

Dlaczego przyjeżdżać czystym autem? 

Problem jest taki, że pod folią widać wszystkie nieczystości, nawet najmniejszy paproszek. Jeżeli auto jest nie umyte jest dużo większe ryzyko, że drobinka piasku może przenieść się z powietrzem pod folię. Dla tego chcąc mieć usługę wykonaną w najwyższej jakości musimy ograniczyć to ryzyko…

Czy można przyciemniać szyby w okresie zimowym? 

Oczywiście że można, ważne tylko jest to aby po aplikacji folii samochód postał kilka godzin w ciepłej temperaturze, chodzi o to żeby jak najwięcej płynu odparowało spod folii. Dla pewności warto odczekać nawet dobę.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach oraz ofertach promocyjnych?
Zapisz się na nasz newsletter aby być na bieżąco.